måndag 12 januari 2009

Mötley Crüe - Misunderstood

Tiden går så fruktansvärt sakta. Varför gör den det just nu? Om cirka två timmar så ska jag möta D vid bussen och det är en hel evighet tills dess. Jag vet inte vad jag ska sysselsätta mig med tills dess. Jag kan ju alltid klicka på en bra film och luta mig tillbaka, eller så kan jag duscha och hetsa mig med kläder och allt möjligt. Det blir nog det sistnämnda är jag rädd. Trots att vi inte ska göra någonting speciellt så vill jag ändå snygga till mig. Jag vill inte komma i mjukisbyxor och se ut som värsta söndagsmänniskan. Här är det smink och vanliga vardagskläder som gäller.

Varför slänger man på lite mer puder bara för att möta sin respektive vidbussen? Är det för att han ska tycka att man är snygg eller är det de andra man kan råka stöta på? Eller är det helheten? Någonting är det iallafall och det biter mig och käkar upp mig inifrån. Tänk att vara kille och kunna ha slappkläder när som helst utan att det ser hemskt ut. Vi tjejer måste ha smink och snygga kläder för att det inte ska se ut som att vi nyss klev upp ur sängen.

Tiden som jag har kvar innan jag måste börja stressa ska jag spendera till att lyssna på Mötley Crüe och bara ta det lugnt. Efter det så bryter helvetet lös. När jag är igång så är jag verkligen igång. Be aware of a stressad Karolina!

Inga kommentarer: