torsdag 8 januari 2009

Mötley Crüe - Loveshine


Nu på kvällskvisten så fick jag ett samtal från Martin. Han undrade om vi ville komma hem till Jill och säga hejdå till Tash. Så jag kontaktade Anna så fort jag hade lagt på och vi bestämde oss för att mötas vid tallåsskolan. Vi kom i ett fint hus och där var det många estetare och stämningen var så fin. De sjöngs singstar och alla var glada, trots att Tash åker hem imorgonbitti. Tillbaka till Australien. Vi var där en kort stund och när vi gick ut så kramades för fulla muggar. En del tårar fälldes och det var inte roligt alls. Men vi kommer hålla kontakten med henne iallafall. Det är inte så att hon dör och det är vi glada för.

Var på läkarbesök tidigare idag och jag kände inte för att åka tillbaka till skolan så jag åkte till Högsjö istället. Ringde en sovande Dennis och sa att jag var påväg. Han trodde mig såklart inte och somnade om. Sedan ringde jag igen när jag var framme och började vandra hem till honom. Jag möttes av en nyvaken pojkvän som satt och glodde på film. Han var inte social för fem öre så jag la mig och sov ett tag tills han började peta mig i ansiktet och tvingade upp mig. Då var han tydligen pratvänlig. Han gjorde nudlar och saft och mig, så himla gulligt. Fast det kan bero på att jag tvingade honom. Men hur som helst så var det fint gjort!

Efter filmtittande och en massa mys så fick vi idén att vi kan åka in till stan och käka lite på Mcdonalds och det gjorde vi. Där satt vi i några timmar då vi väntade på bussen som skulle ta Dennis och Makkan tillbaka in till Högsjö. Till slut så kom den och jag blev ensam ännu en gång. Nu sitter jag här och lyssnar på Mötley och funderar på att göra lite lättdryck och sedan göra mig redo för sängen. Det är ju trots allt skola imorgon och på kvällen så blir det ju fest med de bästa estetarna som finns samt några utomstående. Härligt!

Inga kommentarer: