söndag 4 januari 2009

Aerosmith - Cryin'


Jag har väldigt tråkigt och har lust att hitta på någonting. Men allt i hela världen tycks stå still. Min tv är på och ger ifrån sig ljud i form av röster och musik i bakgrunden. Men jag kan inte fokusera eller koncentrera mig på någonting. När jag skriver det här så pirrar det i hela kroppen och jag kan inte tänka på annat än på honom. Den person som under så kort tid har påverkat mig mer än någonsin. Igår fick jag höra otroligt fina ord och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Skulle jag stå kvar och råflina eller springa på toa och skrika mig till döds? Jag gjorde det förstnämnda. Det har inte gått lång tid alls men det känns otroligt bra. I mitt tidigare förhållande så var allt inramat och strikt, nu kan jag leva mitt liv med en person som jag verkligen tycker om.

Vi har så fruktansvärt roligt tillsammans och jag har aldrig skrattat så mycket som med honom. Han tar varje dag som den kommer och bryr sig inte om vad andra tycker eller säger. Han är en egen person och det är svårt att hitta någon som har de egenskaperna. Jag är väl helt enkelt lyckligt lottad. Så fin och perfekt som han är på ett oslipat vis är otroligt underligt men ack så underbart. Varje dag så lär jag mig något nytt om honom. Både bra och dåliga saker men det måste jämna ut sig.

Nu när jag ändå pratar om kärlek. Imorgon så ska jag ner till Forss musik och köpa inspelningsgrejer. Det blir ljudkort med usb och sedan Cubase. Samt adapter osv. Här ska det börja skapas musik. På så vis så slipper jag låna skolans studio eller åka till Kumla vilket kostar ganska mycket om man ska åka på impuls.

Nu kom jag på en otroligt underbar och rolig grej som förmodligen kommer bli av inom en snar framtid. Min baby har ett band som måste komma igång med sin musik och leta medlemmar, och jag är där för att hjälpa till! Jag ska nämligen spela in en låt med dem så att de kommer igång och kan få publicitet och ett gott rykte. Det beror dock inte på mig, utan på helheten. Vi ska spela in en ballad som de har skrivit och jag ska sjunga in. Jag är riktigt förväntansfull och sjukt rörd över att de valde mig. Jag själv tycker inte att jag är någonting speciellt utan jag är bara mig själv. Men spännande ska det verkligen bli!

Inga kommentarer: