söndag 1 februari 2009

Pink - Crystal ball

Min helg är över och imorgon är det skola igen. Helgen har spenderats i Högsjö tillsammans med Dennis och Marcus. Jag har haft det riktigt trevligt och jag har mått bra hela helgen. Fredagen spenderades hemma hos Dennis där vi drack lite vin och lyssnade på en massa bra musik och vi satt och sjöng med allihopa. Jennifer och Sanna gjorde oss sällskap och det var jättekul. Vi gick och la oss hyfsat tidigt (om klockan tre på natten räknas som hyfsat tidigt).

Lördagen började hemma hos Dennis, vi såg på film och bestämde oss för att åka in till Vingåker för att köpa godis och äta pizza. Så jag bjöd Dennis på pizza och efter måltiden så gick vi till Ica och Konsum för att handla det vi behövde (fett med godis alltså). När vi stod och väntade på D's mamma så kom hans kompis förbi i en skrotig gammal Volvo med kotuta. Till slut så satt vi alla tre i baksätet och vi åkte runt i Vingåker. Vi åkte till några bönder mitt ute i ingenstans och jag kände mig otroligt malplacerad där. Vi blev lämnade där medans D's vänner åkte och fixade dricka för kvällens fest. De kom och hämtade oss och vi åkte till Österåker där Linus bor. Vi drack Bacardi med sockerdricka och såg på gamla bilder. Sedan framåt natten sjöng vi till Kiss och drack lite till. Vid tolv blev vi hämtade av D's pappa och så fort vi kom hem så satte vi oss vid en varsin dator och började skriva på en låt som vi planerat.

Så i ungefär en och en halv timma satt vi och knåpade med texten som blev riktigt bra, fast den är dock inte klar ännu. Förhoppningsvis så kommer vi spela in den inom en snar framtid när refrängen är klar och all text är färdig. Jag hoppas att den blir riktigt bra! Jag håller tummarna.

Imorgon så är det skola igen. Det känns kämpigt eftersom att jag inte har varit där på en vecka. Det tar emot att gå dit och jag skulle helst bara vilja stanna hemma tillsammans med D och bara ha det fint. Men jag måste börja plugga och ta tag i mitt liv, jag kan inte låta det glida iväg mer. Jag har haft mitt roliga och nu är det över. Om jag vill ha en framtid med arbete och förhoppningsvis lön så måste jag kämpa mig genom gymnasiet och förhoppningsvis högskolan sen.

Allt börjar falla på sin plats nu. Jag har en fruktansvärt fin pojkvän som absolut inte kan sluta vara underbar. Jag har jättefina vänner som jag tyvärr inte har träffat på ett tag pga att jag har varit sjuk. Men det ska jag ta igen nu när jag ska tillbaka till skolan den här veckan. Förhoppningsvis så får jag träffa D något i veckan. Men eftersom att jag har varit där sedan i fredags så känns det som att jag tränger mig på mer än nödvändigt. Trots att han har sagt att han älskar när jag är där så känns det som att ständigt är ivägen.

Nu ska jag se klart på filmen Seven pounds och förhoppningsvis så ringer D mig om ett tag. Jag kanske hinner somna innan men jag ska försöka att hålla mig vaken så länge det bara går

sixer

Inga kommentarer: