onsdag 25 februari 2009

Mötley Crüe - Bitter pill

Klockan är kvart över åtta på kvällen och jag sitter här med klet i håret, annars kallat som hårfärg. Sist jag färgade håret så blev det tyvärr ojämnt och ganska så fult men nu så ändrar jag alltså på det. Min dag har varit riktigt seg pga att jag mådde sjukt illa inatt och inte kunde sova för fem öre. När jag väl hade somnat så ringde Dennis mig och pratade en gnutta. Han ville se hur det var med mig. Har jag världens bästa pojkvän? Ja. Hur som helst. Innan han ringde så hade jag lyckats stängt av tvn i sömnen och släckt lampan som står en bit ifrån sängen. Jag förstår inte riktigt hur jag lyckas. Det var samma sak när jag sov hemma hos Dennis i helgen. Jag hade gått och bytt kanal mitt i natten.. Jag kanske egentligen ville stänga av tvn? Jag har ingen aning och det lär nog förbli ett mysterium.

Den här kvällen ska spenderas hemma och jag ska bara ta det allmänt lugnt. Jag har inte varit i skolan på hela veckan så imorgon ska jag dit. Men jag har ju faktiskt haft en riktigt bra anledning till att inte gå dit heller. Jag har haft hugg i hjärtat nu på senaste tiden så igår var jag ju hos läkaren. Det hela såg ju bra ut men ett besök hos läkaren utan några som helst preparat för att underlätta huggen gör ju inte så att de försvinner. Det kanske är en tidsfråga. Jag kanske är nervös eller orolig över någonting undermedvetet som gör att jag mår dåligt bara.

Imorgon så är det ensemble och det är min absoluta favoritlektion på hela veckan. Då kan man bara köra loss och skita i allt i stort sett. Bara sjunga, eller spela gitarr. Vilket instrument man nu har. Där behöver man inte vara bäst på att sjunga eller vara en gitarrgud för att man ska kunna få ett hyfsat betyg. Jag är väldigt engagerad i den mer praktiska biten än vad jag är när det gäller den teoretiska biten. Visst försöker jag mig på teorin men det är svårt. Det är bara att bita ihop och kämpa.

Inga kommentarer: