måndag 9 februari 2009

Nickelback - Savin' me

Glad pojkvän.

Aerosmith ljuder som vanligt ur mina högtalare. Jag sitter och huttrar och hoppas på att farsan ska slå igång värmepannan så att jag får värme i mitt rum och så att det finns varmt duschvatten. Jag har inte duschat sedan i lördags och känner mig vidrig. (Det låter sliskigt, jag vet, men jag luktar inte illa iallafall.)

Helgen har ju spenderats hemma hos D. Jag kom dit lördag eftermiddag och vi mötte upp Marcus. Vi gick hem till D och slappade lite. Till slut försvann de iväg och efter fyrtio minuter helt själv så kom Albin in på msn. Jag bad honom, desperat må jag säga, att komma hem till D för jag var helt jävla själv. Han kom inom några minuter. Vi sjöng och spelade gitarr och till slut kom D och M tillbaka. Då började de shotta whiskey och efter ett tag spårade det ut. Klockan två på natten gick vi hem till M i snöovädret för att hämta med förnödenheter. (läs: alkohol) Vi fick med oss en flaska vin och en flaska Jägermeister-kopia vid namn Meisterschutz(?) Hur som helst så snuttade jag lite på mitt vin och grabbarna högg in snabbt på de starka grejerna. En timma och tio shots senare så var de tre grabbarna jävligt ostadiga. Albin gick hem och jag hängde med grabbarna. Natten spenderades på toaletten då jag satt och strök på D's rygg. Stackaren! Efter att vi hade fått med oss D ner till källaren så tog jag undan på all disk. Klockan halv sju var vi i säng. Det var en hård men kul kväll med vin och snöbollar.

Igår hade vi en mysig hemmadag, jag, D och M. Vi hojjade till konsum och köpte förnödenheter (godis och glass denna gång.) Sedan kollade vi på film. Det blev Grudge 3 och den sög värre än de tidigare filmerna. Inte läskig någon gång och det är den kicken man söker i en skräckfilm. The Grudge borde inte ens kunna kallas "skräckfilm", så löjlig var den.

Och idag då.. Ja, det var skola som stod på schemat. Jag var med på varenda lektion och fick MVG på en uppgift om mitt Drömyrke vilket är singer/songwriter. Jag har aldrig tidigare fått ett MVG så jag sat där och var mallig med glädjetårarna i ögonen. Jag blev fruktansvärt glad! Jag, Philip och Linnéa deltog inte på gympan så vi satte oss i hallen och åt pommes istället. En riktigt jävla nyttig gympalektion må jag säga. Men nu ska jag ju hoppa in i duschen och sedan plugga matematik. Tjarå.

Inga kommentarer: