fredag 6 februari 2009

Sister sin - Death will greet us


Tristessen stiger mig över huvudet och jag absolut ingenting att göra. Jag skulle kunna plocka undan på all skit i mitt rum? Nej, det orkar jag inte. Jag kanske skulle arbeta med matten? Nä, jag är för trött. Jag kanske skulle äta upp min mumsiga chokladkaka som jag har här bredvid mig? Ja, bra! En suverän idé. Jag har fem flaskor med julmust på mitt skrivbord varav fyra är tomma, men jag har helt enkelt ingen ork till att plocka undan det. Det stinker vitlöksdressing i mitt rum då jag åt det till salladen förut. Jag kanske skulle plocka ner tallriken åtminstone? Hmpf.

Jag har sysselsatt mig med att sy in ett par byxor i någon halvtimma nu. Jag köpte dem för cirka två år sedan och de har blivit använda ungefär tio gånger under hela den tiden. Och jag hatar snygga kläder som bara ligger och skräpar i min garderob. Så jag sydde in dem så att jag kan börja använda dom emellanåt.

Inga kommentarer: