måndag 2 februari 2009

Pink - Please don't leave me


För tillfället känner jag mig en aning värdelös och ensam. Det är ingen annan hemma än jag och det enda ljud som hörs är fingarna som glider över tangentbordet samt musiken som dunkar ur mina högtalare. Visst är det skönt att vara ensam hemma och slippa prata eller göra någonting speciellt egentligen, men nu vill jag desperat ha sällskap. Jag har ringt D kanske tjugo gånger denna morgon men han svarar såklart inte. Fast jag ska inte klaga, jag har umgåtts med honom hela helgen och då behöver han gott inte svara när jag ringer. Vore bara skönt att höra hans röst nu när jag är så ensam.

Inatt så drömde jag den sjukaste dröm jag har drömt på länge. Jag var på P&L och där fanns det som ett badhus med en massa roliga ruschkanor (stavas det så?). Hur som helst, de där ruschkanorna var ju hur äckliga som helst och jag fick ju panik när jag hade hela kroppen under vattnet och jag kunde inte se annat än oklara bilder. Desperat försöker jag ta mig därifrån och när jag väl gör det så springer jag som ett litet barn för att leta efter D som var där med mig. Vad han gjorde ska jag inte ens gå in på men jag blev sjukt förbannad i drömmen iallafall. Men jag väckte mig själv och intalade mig att det INTE var verklighet och att jag inte har någonting att oroa mig för. Men nu när jag har haft den här tröga drömmen så försöker jag få tag på honom men jag kommer inte riktigt ända fram till den punkt då han faktiskt svarar. Jag blir seriöst trött på att ringa, men motivationen till att höra hans röst gör mig sjuk i huvudet och jag fortsätter såklart att ringa. Stackars kille!
sixer

Inga kommentarer: