onsdag 11 februari 2009


Soft skoldag idag. Kom dock lite sent imorse då jag försov mig som vanligt. Jag tänkte inte ens gå till skolan pga skitjobbig huvudvärk. Men då kom mamma och pappa och gormade om att jag inte fick åka till Högsjö i helgen om jag inte gick till skolan. Ett ganska bra men slugt sätt att muta mig på att de vet att jag går till skolan om jag säger så! Så jag höjer hatten för deras slughet. Duktigt morsan, jag vet allt att du läser! ;)

Jag hade prov på naturkunskapen idag. Men eftersom att jag har varit sjuk och mått dåligt ett bra tag nu så har jag inte riktigt gett mig på att göra naturkunskapen. Men som tur är så skulle jag få komplettera provet genom att redovisa lite muntligt v.12 då hon kommer tillbaka efter en kort mammaledighet. Så då har jag tid på mig att träna! Vi hade dock ingen engelska idag men jag klagar absolut inte. Då fick vi sluta tjugo över ett, precis efter kören som förövrigt gick piss idag. Jag ville bara hänga mig när vi tränade stämmor, suck! Kör är kul vid vissa tillfällen men idag gick det verkligen dåligt.

Imorgon har vi ensemble igen och just nu har vi temat sextiotal, och The beach boys är det som gäller nu. Jag känner mig förvirrad och en aning kluven gentemot det. Beach boys i all ära men jag kan nog ingen av deras låtar. Speciellt inte utantill! Men det ska bli intressant och se hur det blir i slutändan. När vi väl får spela igenom sen så kommer det gå bättre. Man kan inte döma en låt utifrån att bara höra den, att få spela den ger en helt annan känsla.

Inga kommentarer: