måndag 23 februari 2009

Paramore - Decode


Hemma efter ett dygn hemma hos min underbara baby. Dock var jag sur halva tiden och det gjorde inte honom så glad. Men som tur är så blir vi alltid lika kramgoa och härliga efter att stormen har lagt sig. Han köpte glass till mig och var sådär sjukt söt som alltid. När han satt och pluggade så rättade jag alla hans stavfel och helt orimliga meningsbyggnader. Visst blev han en aning irriterad och sur men till slut så blev det ju bra. Jag vill att han ska få högsta möjliga betyg! Vi har haft en riktigt seg dag. Han är fortfarande sjuk och jag har ont i hjärtat så vi stannade hemma båda två. Vi sov till halv tre på eftermiddagen då jag trodde klockan var runt nio på morgonen. Knas! Men vi har haft det ganska så mysigt iallafall. Det var tänkt att jag skulle åka hem runt fyra men jag tiggde och bad om att få stanna längre. Han lät mig och glad blev jag. Eftersom att jag inte träffar honom förräns på onsdag eftersom att jag inte ska till skolan imorgon så ville jag stanna lite längre. Det var en förbannad tur att jag fick min vilja igenom. Annars så hade jag tjurat på bussen hem.

När vi satt och mumsade på våran melonglass så frågade han om jag ville ha sällskap hem på bussen. Klart somfan jag ville det! Jag hatar att åka buss själv eftersom att man bara sitter och lyssnar på musik. Ingen man kan prata med, ingen som pratar med mig. Det suger helt enkelt. Så vi satte oss på bussen och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi satt där och svettades på den hypervarma bussen och bara gosade. När vi kom fram så satte vi oss och pratade och gosade lite till! Sen var det dags för honom att ta samma buss hem och jag blev ensam ännu en gång. Men efter några pussar och tungkyssar så var jag glad igen och jag begav mig mot parkeringen och pappa hämtade upp mig. Snäll som han är! Han frågade till och med om jag ville ha en hamburgare! Karln tror nog inte att jag får mat hos familjen Strand. Men gulligt att han frågade!

Nu sitter jag bara och lökar eftersom att jag inte har någonting annat att göra. Jag skulle vilja göra mig en macka och oboy men jag orkar inte just nu. Det var ren lycka att komma hem till mitt rum idag eftersom att det såg så fint ut. Sängen var bäddad och skrivbordet var nästan tömt på grejer förutom laptopen som stod där och bara log emot mig. Jag städade tydligen innan jag åkte till Dennis igår och jag blir alltid lika glad när jag kommer hem till ett rent och fint rum. När jag spenderade nästan hela lovet hemma hos Dennis och kom hem så låg det ett tjockt dammlager på både datorn och skrivbordet. Jag hade bara lust att hänga mig samma sekund som jag fick se all skit! Hujedamig säger jag bara.

Inga kommentarer: