tisdag 24 februari 2009

Erik Hassle - Hurtful


Klockan är snart tolv på förmiddagen och jag har varit hos läkaren. Gjorde ekg, mätte blodtrycket och de tömde mig på fyra rör med mitt kära blod. Ekg:et såg bra ut och blodtrycket likaså. Det verkade som att de skulle göra bra många prover eftersom att de tog så mycket blod ur min stackars kropp. De skulle iallafall se om sköldkörteln var okej och diverse vitaminer. Jag hoppas att det visar sig att allt ser bra ut. Skulle vara ganska trist om jag blev sjuk pga att allt inte står rätt till. Men änsålänge så är det prima!

Idag så blir det ännu en ensam och tråkig dag. Hade kunnat döda för att ha D här hos mig nu. Men jag får antagligen träffa honom i skolan imorgon och det hurrar jag för! Förhoppningsvis så ska vi umgås i helgen också. Då ska jag bjuda honom på pizza och skämma bort honom rejält. Vi kan nog räkna med att det går åt lite godis också. Som tur är så får jag studiebidraget på fredag, annars hade jag aldrig kunna haft råd med någonting. På fredag så ska vi nog till Gamla Palladium för att se på Tommie's band när de spelar. Jag har aldrig hört dem och det ska bli riktigt intressant! Jag hoppas att D har lust med det för jag vill verkligen höra dem spela. Jag kan ju alltid gottgöra honom med ett kilo godis. Då blir han så jävla lycklig, det vet jag.

Egentligen så skulle jag behöva plugga idag men tyvärr så är alla mina grejer i skåpet i skolan. Jag har varken ork eller lust till att åka och hämta sakerna. Det kan gott vänta tills imorgon. Jag vill vara lika duktig som D är just nu: han pluggar järnet. På något jävligt underligt vis så tycker jag om att plugga. Det får mig att känna mig duktig. Dessutom så får man så himla bra samvete efter att man ha skrivit de där fem A-4 sidorna. Då kan man kicka bort alla papper och böcker och bara lägga upp fötterna på skrivbordet och slappa! Nåväl. Jag kan alltid börja med att lägga upp en liten planering med hur jag ska göra arbetena och när jag ska göra dem. Smarta Karolina är på gång.

Inga kommentarer: