lördag 21 februari 2009

Duffy - Big flame


Det blev ingen Dennis idag. Eftersom att han är sjuk så hade han inte ork eller lust att komma hit och jag kan absolut inte klandra honom. När jag fick ett sött men ack så sorgligt sms där det stod att vi skulle ses på måndag istället så blev jag helt stum. Jag visste inte om jag skulle vara förbannad eller bara ledsen. Jag förstår ju honom men just då tänkte jag bara på mig själv. Jag ville att han skulle komma och sket i om han var sjuk eller inte. Han kan väl vara sjuk hos mig också. Efter att jag hade grinat i en timme så bad jag om ursäkt för mitt äckligt jobbiga beteende och vi bestämde att jag skulle komma till honom imorgon istället. (Jag åker dit för att jag ska slippa bli besviken då han kanske inte hade kommit till mig imorgon heller.)

Det är väldigt tråkigt att vara hemma själv utan vän eller kärlek vid sin sida. Inte för att jag har försökt få hit en vän men det kvittar. Att vara själg suger helt enkelt och det är ingenting jag rekommenderar. För att göra saken ännu värre så snöar det ute och jag blir nästan förbannad. Nu vill jag ha vår! Solen ska kika fram och smälta snön. Sedan ska det bli maj och jag ska fylla år och ha en riktigt dunderfest utomhus. Alla mina nära och kära ska vara där och överösa mig med presenter och grejer. (Man kan alltid drömma.)

Sedan vill jag ha sommar. Det ska vara åtminstone 27 grader varje dag och solen ska skina mer än vad den någonsin har gjort tidigare. Jag ska strassa runt på stranden med en ursnygg bikini och en drink i handen. (läs: jag fortsätter drömma) Jag ska sitta på altanen och sola mig så snygg så att ingen kan motstå mig, varken tjej eller kille. D ska finnas vid min sida och han ska också sola sig snygg, men inte lika snygg som mig. Om han blir snyggare än vad han redan är så kommer jag med all säkerhet förlora honom och det vill jag inte. Dessutom så ska jag vinna över honom i solning. Han klagar hela tiden på att jag är blek och ser sjuk ut. Men vad tror han egentligen?! Det är inte så att man får färg genom att gå runt i dunjacka och thermobrallor. Nä, så funkar det inte riktigt.

Jag kan inte säga annat än att jag verkligen längtar till våren och sommaren. Den får gärna komma nu med en gång!

Inga kommentarer: