fredag 22 januari 2010

Tjugoandra januari.

Mina nyfyndade, asfräna, supercoola byxor från Monki.


Helvete vad jag är seg med att blogga numera. The sims, pojkvännen och tvn tar upp all min tid. Om jag inte gör något av de sakerna så städar jag eller lagar mat. Jag känner mig nyttig. Duktig. Lyssnar lite på Aerosmith och drömmer mig bort till senare i år. Jag vill ha maj nu med en gång så att jag kan fylla arton, ta min första krogrunda och tatuera in Aerosmiths logga någonstans på min kropp. Fy i helvete vad jag längtar. Det känns som att mitt liv börjar den dag då jag fyller arton. Det känns stort på något vis. Så som när ett barn lär sig gå. En hel ny värld väntar! Det är så mycket man inte kan göra nu när man är mindreårig. Man får inte köpa folköl, cigaretter eller komma in på krogen. Nu när pojkvännen förhoppningsvis får spelningar med sitt band någon gång i sommar på något random ställe så vill man ju gärna komma och kolla. Är det på en krog så ska det inte vara några problem med att komma in! Åh jag längtar. Jag kommer stå front row på alla deras spelningar. Kissin' Alice är nog ett utav mina favoritband so far.

Jag fyndade ett par skitfräna byxor idag på Monki och de gick loss på ynka 40 kr! Jag kände mig nöjd när jag gick därifrån. Antingen älskar man dem eller hatar dem. Jag gillar dem, ett mellanting liksom. Köpte även en tshirt som också kostade 40 kr. Sedan gick jag över till H&M och hittade ett randigt fodral samt en mysig långärmad tunika. Allt gick på under 300 kr. Jag är riktigt bra på att handla billigt. När jag får barn så kommer jag uppmana dem att inte lägga tusentals konor på ett ynka plagg. Det är bara så sjukt onödigt när man kan hitta minst lika bra grejer för en tiondel av det priset. Jag borde bli en shoppa-billigt-guru, typ. Det skulle nog passa mig finemang.

Inga kommentarer: