söndag 17 januari 2010

En klänning, två tillfällen.

Jag har satt ihop två outfits till två olika tillfällen. En till party och en mer till vardag. Det här är alltså vad jag vill bära till våren. Allt är budget och alltså inga dyra märkesgrejer. Jag brukar alltid sitta och fantisera ihop olika outfits och hur jag skulle vilja matcha en speciell klänning. Nu har jag slutat fantisera och satt ihop ett litet collage istället.

Det här är vardagsdelen och består av enkla accessoarer. Den här outfiten kan passa till en dag på staden eller en mysig kväll nere vid sjön tillsammans med en massa underbara vänner. Eftersom att jag är mer bekväm av mig så skulle det här vara den perfekta outfiten för mig. Inga obekväma skor utan bara ett par härliga Converse som nästan alla tycker om. När jag ser den här outfiten så längtar jag verkligen till våren. Hatten och armbandet ger ett slappare intryck.

Det här är partyoutfiten och här har vi samma skinnjacka och samma klänning. Skinnjackan är obligatorisk för mig och så fort det är bra väder så kommer den fram och följer med mig på många äventyr. Här har vi istället för Converse ett par klackar i bootsmodell. Jag äger själv både klänningen och skorna och båda två är mycket bekväma. Eftersom att kilklack gör modellen stadigare så är det väldigt bekväma att bära och gå med i flera timmar. Armbandet och handskarna ger ett tuffare intryck. Lite mer rock n roll.

Inga kommentarer: