måndag 1 februari 2010

Shopping.

Tröja från Lindex 199 kr Bh från H&M 129 kr Garnier Pure Active från H&M 89,50 kr

Nu är jag hemma efter ett varv nere på stan. Nu har jag tagit ut mina pengar men jag tog bara ut hälften och lät 5000 sitta kvar. Jag hittade först en tröja på Lindex som jag blev förälskad i när min storasyster köpte en sådan fast svart när vi var nere och knallade på stan i lördags. Den fanns dock inte i min storlek så jag köpte den i medium och ska sy upp den lite eftersom att den var väldigt lång. Sedan gick jag till H&M och testa lite bhar. Hittade en som passade mig perfekt och sedan köpte jag även ansiktsrengöring. Min hy i ansiktet tar verkligen stryk nu under vintermånaderna så det gäller att ta lite extra hand om den. Jag blir väldigt torr och får lätt finnar när det så pass kallt ute. Idag så är det bara en halv minusgrad ute och det känns skönt! Nu kanske vintern äntligen kan ta och ge med sig och försvinna helt och hållet. Det vore underbart. Jag ser fram emot våren och jag vill att all snö ska försvinna nu med en gång. Det kommer inte att hända på ett tag men man kan alltid drömma.

Snart är det käk som gäller. Älgstek med sås och potatis. Jag åt det även igår men det var så jävla gott så jag ska äta det idag igen. Vi är en sådan familj som äter upp rester innan vi lagar ny mat och det är väl bra, antar jag. Sedan hoppas jag på att få ett telefonsamtal från pojkvännen där han meddelar att han är på väg hem. Nu saknar jag honom riktigt mycket. Men helgen har varit riktigt bra utan honom. Jag har inte lidit ett dugg. Annars brukar jag kunna bli lite paranoid när jag sitter ensam så pass länge. Men jag har njutit av tystnaden och ensamheten.

Inga kommentarer: